Nye Volmax Rygge – større kapasitet og kortere ventetid

mai 25, 2021

Nye Volmax Rygge

FLUNKENDE NYTT: August 2021 flytter Volmax inn i det 4000 m2 store, topp moderne anlegget på Rygge.

Ventetiden nærmer seg slutten for Volmax-gjengen i Råde. I august 2021 flytter de inn i et splitter nytt og topp moderne anlegg på Rygge som skal gi større kapasitet og kortere ventetid for kunden..

Det nye anlegget på Rygge er en del av Volmax’ satsning på å bygge flere nye anlegg på Østlandet. Siste helgen i august skal 40 Volmax-ansatte og et helt delelager flytte fra de gamle lokalene i Råde og over i det 4000 kvadratmeter nye bygget på Rygge. Det kreves derfor mye logistikk og planlegging i forkant for at flytteprosessen skal gå så smidig som mulig. Planen er å være i full drift fra mandag 30. august.

Større kapasitet

Volmax Rygge skal levere komplette tjenester til kunden innenfor bil, henger, service og PKK, etter One Stop Shop-prinsippet. Den største forskjellen fra det gamle anlegget er at kapasiteten blir mye større. Dette innebærer blant annet et verksted med tre lange og brede inspeksjonsgraver, eget ADR-løp, en bussløfter og en traverskran, i tillegg til egen vaskehall med skumanlegg og steamere.

For kunden betyr dette kortere ventetid både på service og PKK. Det bygges også en egen nybilhall for klargjøring av nye biler, samt store og fine kurslokaler til blant annet YSK-kurs.


STØRRE KAPASITET: Tre lange og brede inspeksjongraver på det nye verkstedet vil redusere ventetiden for kunder på service og PKK.

Enklere hverdag

Sammenlignet med dagens Volmax-anlegg i Råde fra 1980-tallet, vil det flunkende nye bygget med alt av moderne fasiliteter gjøre mekanikernes arbeidshverdag langt enklere og mer effektiv. Alt helt ned til plasseringen av utstyr er nøye gjennomtenkt i byggingen som har pågått siden juni 2020. Eksempelvis vil luftslangene henge i egne tromler på veggene slik at mekanikerne slipper å snuble i slanger på gulvet.

 – Vi ønsker å modernisere oss og effektivisere driften. Med det nye anlegget vil vi kunne øke kapasiteten og korte ned ventetiden slik at vi imøtekommer kundens behov og kan yte førsteklasses kundeservice, sier Andreas Hanssen, servicemarkedssjef i Volmax.

 

    KLARE FOR INNFLYTTING: Claes Gripenberg (Salgssjef Renault), Roger Rossing (Salgssjef Volvo) og Andreas Hanssen (Servicemarkedssjef) foran inngangspartiet på nye Volmax Rygge.